söndag 9 januari 2011

Oxveckor





































Julen är över och mina tazetter behagar blomma. Julgranen åkte ut idag, blev extra barrigt då vi inte kunde öppna altandörren pga all snö utan fick bära granen genom halva huset. Men så länge det finns dammsugare är det inga problem.

Glad och kry är jag, nu börjar oxveckorna och jag behöver några små trevligheter framöver för att klara januari, februari och mars, kanske april också men då kommer i alla fall påsken sent omsider. Mycket jag vill göra, en sak i taget, viktigaste först:)

Ha en bra januarivecka!

14 kommentarer:

  1. ja nu är det "bara" att sätta i gång med allt, kram!

    SvaraRadera
  2. Ska bli skönt att få ordning på rutinerna igen...

    SvaraRadera
  3. Skönt att du är kry igen!
    Vi har varit i torpet i helgen så granen är ännu inte utkastad, får väl ta itu med det någon kväll till veckan....
    En lång väntan återstår innan det blir vår, men till veckan tar jag nog första steget ..... chilepepparsådden:)
    Ha en bra vecka du med, Kram!

    SvaraRadera
  4. Aaaaa... nu gäller det att härda ut... hålla humöret uppe och inte bli tröstlös... Tycker att mars är värst egentligen... För sen tar ju växthuslivet fart... och då kan man styrka sig med det... även om snön ligger vit ute......... Ja, hua vad sen påsken är i år... Har aldrig varit med om en sådan sen påsk som jag minns.... Kristihimmels är ju för sjutton i juni.... när hände det senast!? Tiden är ur led.....

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att du är kry igen! Ja nu börjar de normala rutinerna med jobb och skola och allt som hör till! Här är det plussgrader och hård blåst så snön har krympt ihop ordentligt och det är superhalt ute! Vi får hoppas att våren inte blir så sen i år, nu längtar man verkligen!
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oxveckor?? Har nog aldrig hört det uttrycket förrut?
    Jag slänger ut granen idag tror jag...
    Linda

    SvaraRadera
  7. Hej Inger!
    Det märks redan att det börjar bli ljusare och det är så skönt. Dagarna blir längre för varje dag.
    Hoppas du får känna dig riktigt pigg och frisk för då går ju veckorna lättare.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  8. Uttrycket oxveckor har jag aldrigt hört förut, men i dag har jag hört det flera gånger. Men det är kanske för att det är så många veckor till påsk i år, suck! Men bra med härlig tazettdoft då!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  9. Skönt att du är kry igen, då blir livet mycket lättare.
    Ann.

    SvaraRadera
  10. Fin spegel!
    Oxveckor, uttrycket är nytt för mig också. Googlar på det och lär mig att det är beteckningen på perioden efter trettonhelgen och fram till nästa långledighet. Inga röda dagar på många veckor, alltså, i år tydligen ovanligt många.
    Fortsatt god bättring önskar jag dig!/Laila

    SvaraRadera
  11. Inger, vackra rofylda bilder med tazetter! Vi delar in oxveckorna med lite rosprat, så känns det som om våren SNART är här./Ingela

    SvaraRadera
  12. Herlig med blomster som spirer og gror om det er ute eller inne. Våren er alltid långsam å vente på men når den kommer så eksploderer det og går alt for fort. Eg liker denne tida når det står litt i ro og så blir det lysere for kvar dag :o)
    Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :o)

    SvaraRadera
  13. Vad bra att du har piggnat till.
    ja nu är det länge innan det blir någon ledighet.
    Det kan ju vara ganska segt innan Påsken kommer och den är ju riktigt sen iår. efter Påsken så är det bara 4 dagar så är det 1:maj.
    Vi har planerat en fjällvecka om vädret blir bra.

    Ha det gott
    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  14. Det var en storslagen trädgård!! Avis på alla som lyckas med rosor!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera