torsdag 20 januari 2011

Trädgårdar i min närhet 2

Ingen aning hade jag om att denna storslagna trädgård fanns nära mig, en trädgård som fint smälter samman med naturen runt omkring. Tasha Tudor har gett inspiration... titta och njut...





































































































'Officinalis'

































































'Scharlachglut'


















'Hansa'































Har hört att det blivit mera poppis att visa sin trädgård i Sverige, så bra, givande för både besökarna och dem som tar emot, visa din trädgård och du får uppskattning och kanske goda råd om du vill ha.

En arbetsdag kvar på veckan, på lördag får jag träffa mina roskompisar igen, rosförädlare är temat för dagen:)

Trevlig helg!

18 kommentarer:

  1. en vacker och vilsam trädgård, ser mycket harmoniskt ut. Låter kul med träff med roskompisar! trevlig helg/Sophia

    SvaraRadera
  2. Viken härlig och harmonisk trädgård, en trädgård för avkoppling!
    Önskar dig en trevlig samvaro på lördag och en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefin trädgård! Jag var med i Tusen trädgårdar och det var faktiskt riktigt roligt! Trots ösregn hela dagen kom det säkert 100 personer och alla var positiva och trevliga!
    Låter trevligt med roskompisar!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Det ser ut att vara en riktig pärla till trädgård! Kul att hitta oväntade sådana nära, nära..... Den lilla stenmuren vid björkarna var riktigt charmig. Inspiration från Tascha Tudor.... henne gillar jag!!! Tror jag ska läsa om boken, det var några år sedan nu.

    Önskar dig en trevlig rosenhelg ;-)
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. Fina bilder, Tashas bok har inspirerat mig till en rabatt med vårlök, hennes namnsorter finns än idag att köpa.

    SvaraRadera
  6. Åhh vilken vacker dam!!! Den gillade jag väldigt mycket med sina mjuka gräskanter!

    SvaraRadera
  7. Fin trädgård! Och, oj så mycket knoppar på näckrosorna!!!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  8. Vacker...och stor...måste vara härligt att ha de öppna ytorna runtomkring att förhålla sig till när man bygger upp trädgården....
    Ha en bra helg och extra kul på lördag ;))

    SvaraRadera
  9. Så vacker. Den verkar vara stor.
    Önskar dig en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Inger!
    Jag var hos dig häromdagen - i mina tankar. Om man nu skulle drista sig till en liten Hälsingslandstripp i sommar, när är bästa tiden att komma tycker du? Vill ju inte missa rosorna!
    Ha en skön helg,
    Eva

    SvaraRadera
  11. Älskar muren...och allt annat också förresten!
    Och Inger, jag har svurit och kliat mig i håret när jag fixat med bloggen.....inte lätt!
    Ser Eva´s kommentar ovan, kanske läge för en bloggträtt hos dig när Kärleksstigen och din underbara trädgård är som vackrast där i juli?
    Jag kommer!!!!!
    Må så gott och ha en fin helg, KRAM!

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Vilken fin trädgård och ibland kan det vara riktiga upplevelser i närheten ochså.

    Jag längtar till sommaren när jag får göra trädgårdsbesök och få inspiration.

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  14. En sån fin trädgård, är det kanske möjligt för Hallborosen att göra ett besök i sommar?
    Har tänkt på er idag, hoppas att mötet var givande. Ha en skön helg.
    Kramen från Mia

    SvaraRadera
  15. Alltid kul att titta in hos dig.
    Kanske skull styra kosan till Hälsingland i sommar, ja du vet att jag älskar miljöerna.
    Annika

    SvaraRadera
  16. Vacker trädgård som bjuder på mycket för ögat och sinnet. Den lila stora blommiga busken på andra bilden, vet du vad det är?
    Ha ett fortsattt skönt vecksolut!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  17. Hej Inger!
    Vackra bilder du visar!Tänk att skönheten kan finnas nära knuten till ens egen trädgård...Jag har en väninna ett stenkast bort med en helt underbar trädgård, men si!, där är fotoförbud...
    Rosförädlare - intressant!!! Något matnyttigt du har att förtälja en intresserad AnnA?...
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram!
    AnnA

    SvaraRadera