onsdag 24 februari 2010

Fuchsia 'New Millenium'


















'New Millenium'


















har min favofärg på kjolen, mörkt ska det va´.















Visade tidigare min stamfuchsia som jag kallar "Söderhamn". Fick tips från Gumman att det kan vara en 'Beacon'. Någon som tycker att det stämmer? För mig var 2009 inget bra fuchsiaår, började med att flera trotjänare hade gått hädan. Skickade efter nya från Rockdala och av dem var det nog bara 'New Millenium' som utvecklades bra. Bättre tur denna sommar, måhända.


















Av min norska bloggkompis Margrethe har jag fått denna fina Award. Tack snälla du! Skickar rosen vidare till alla mina goa bloggvänner! Hoppas vårtecknen snart dyker upp hos er, jag väntar på att få se dem.

11 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken skönhet med den mörka kjolen. Förra året köpte jag en massa fuchsia sticklingar, skall nog ta det lugnt i år. Men vi får se efter mässan kommer jag väl hem med en hel hög.
    Grattis till awarden, den är du värd. Du ligger mig nära hjärtat, en trogen bloggvän och som sådan uppskattar jag dig.
    Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt mörk kjol!
    Mitt fuchsia år förra året var värre än värst som du vet, jag grät när min älskade Annabelle inte vaknade till liv. Man blir galen när man haft den i flera år och det aldrig har varit nått problem, störigt:((
    Jag lovade mig själv att aldrig äga en till fuchsia någonsin, gick inte hålla längre. 5 nya sticklingar har jag nu, bla två st Annabelle!
    Tycker föresten att din skulle kunna vara en "Beacon", men det finns i och för sig många som är otroligt lika.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen vackra färger på new millenium...speciellt på underkjolen ;)
    Jag har aldrig haft någon fuchsia själv, vet inte riktigt varför men det är väl aldrig försent ;)) jag tycker blommorna är läckra, så graciösa liksom, (kan man säga så om en blomma).
    Härlig award...

    SvaraRadera
  4. Ja den var snygg med mörk kjol.
    Skulle nästan kunna tänka mig den.
    De är inte mina favoriter och jag har faktiskt ingen.
    Namnet var lika fin.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Tycker också om den mörka kjolen! Vårtecken längtar jag efter att fylla bloggen med!
    Karin

    SvaraRadera
  6. Vilka fina fuchsior du visar. Har aldrig ägt en sån själv. Börjar väl snart bli dags. Jag har ju kommit lite närmare detta år för jag har beställt efter en pelargon och fuchsia katalog...
    Men än har jag ej beställt något.
    Ha det fin fint/Gela

    SvaraRadera
  7. Härliga fuchsior.
    Ögonen längtar efter GRÖNT.
    Här yr snön runt knuten.
    Kram/Ann.

    SvaraRadera
  8. Tyckte inte heller att fuchsiorna mådde så bra i somras. Några av mina dog också, men nu ser de ut att ta sig (de som finns kvar) i källaren. Vilka vackra exemplar du har! Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Jättefin fuchsia.
    Jag har en som heter Red Arrow och den har jag haft i flera år. Men om jag tar sticklingar så överlever dom inte vintern.
    Grattis till den fina awarden

    Ha en trevlig helg
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  10. Fuchsior har jag varit lite sugen på i några år och din skönhet gör inte saken bättre. Ska nog skaffa mig någon i vår, vi har en otrolig fuchsiaodlare här i Östersund, kommer inte ihåg hans namn men dom har stammade fuchsior som är 2meter höga, helt makalösa.

    Hälsningar
    Ingela

    SvaraRadera