söndag 14 februari 2010

Köksfönster


















Gudrun som har bloggen Gudruns Keramik kom med utmaningen att visa sitt köksfönster och här är mitt. Min utsikt är mot gatan, vårt hus ligger mitt i en korsning. I fönstret finns en citronpelargon och en pelargonia fragrans. Porslinsblomman är en skugga av sitt forna jag. Planterades om i december, ingen bra månad, men eftersom köksrenovering pågick tyckte jag att det passade. Den har inte hämtat sig än. Till vänster är en annan hoya som doftar liljekonvalj, liten till växten och bra. Bakom gardinen gömmer sig 'Lord Bute', en svårflirtad pelargon med svag blomning.

Senaste dagarna har jag röjt inomhus inför att målarn kommer i morron. Ser fram emot att få fräscht och fint och göra om lite grann efter att alla barn flyttat hemifrån. Kul men inte lätt att välja färger, mina färger heter bland annat frö och lin. Klingar bekant och sympatiskt i mina öron.

Ha en bra vecka och tack för alla snälla kommentarer!

10 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut i ditt fönster. Jag borde byta gardiner, jag har kvar mina julaktiga linnepaneler.....inte bra!
    Ska försöka göra ett ryck till veckan. Borde också byta jord och väcka upp mina pelargoner, mitt fönster fattas dom:)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Hej Inger!
    Kul att du nappade på utmaningen. Jättefint fönster, den där hoyan som doftar liljekonvalj verkar väldigt intressant, den får du fota någon gång när den blommar.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Riktigt mysigt har du. Visst känns allt som nytt bara man får lite ny färg.

    Ha det gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  4. Så fint fönster, hemtrevligt och fräscht!
    Hopas du får en bra dag och så kul med lite ny färg på sina ställen.
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  5. Så fint du har det i köksfönstret...fint är det också i "headern" med ny bild. Kul med förändringar på olika ställen...jag håller på i vår källare som ska bli tv och ungdomsrum...

    SvaraRadera
  6. Vad roligt det är att se någon som har blommor i sitt fönster. Önskar att vi blev färdiga snart med vårt hus så jag får lite blombräden att lägga mina krukvaxter på. Ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  7. Vilket fint fönster...
    Kul att se.
    Jag använder osaltat smör för om man sedan vill kan man salta med flingsalt.
    Jag har just gjort ett halvt kilo och det blev super bra...
    Jippi nu har jag till mina knäckemackor...
    Lycka till tror inte att du kommer att ångra dig
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  8. Å vad fint du har det, Inger! Och fräscha blommor. Här hos mig tycks allt långsamt dö vinterdöden: För lite ljus, för mycket snö utanför fönstren och för mycket värme inomhus. Ja, ja, det blir väl vår i år också.

    SvaraRadera
  9. Så koselig det var i vinduet ditt, Inger :) Og spennede med nytt kjøkken. Mye jobb, men når alt er ferdig er det ver det! Her har vi stadige prosjekter. Noen står på stedet hvil, og andre går det framover med. Godt man kan ta tiden til hjelp :)

    Ønsker deg en fin helg videre. Hilsen Margrethe (som holder på å snø ned...)

    SvaraRadera
  10. Skulle bara säga att jag jobbar på det..vårtecken.. alltså.
    Det är inte lätt men jag har lite på G
    Annika

    SvaraRadera