tisdag 12 maj 2009

Bra känsla

Nu känns det bättre. Mina klematis från Estland visade sig ha ett friskt och fint rotsystem. I brist på höga smala krukor blev det tills vidare plantering i mjölkpaket.






































































I min trädgård finns bara en Trillium och den värdesätter jag högt. Pga blåst och tyngd ligger den nästan ner. Men fin är den ändå.















Tidigare har jag tänkt att Forsythian har haft en rikligare blomning vartannat år. Nu upplever jag att den har blommat dåligt två år i rad, kan det vara så?


































En bra känsla är också att efter en jobbig dag komma hem till sin trädgård och ta den dagliga rundan och se vad som hänt sen igår.















Vilken tur att jag inte hann slänga fuchsian på komposten, den återuppstod med nya skott från basen. I dag kom min sexpack med nya fuchsior från Rockdala. Mycket fräscha plantor.

TACK för alla kommentarer jag har fått! Ha det bra och på återseende!

9 kommentarer:

  1. Din Trillium är verkligen läcker! Det måste vara väldigt roligt att få så många klematis - är riktigt avundsjuk... Du visar väl bilder så snart de börjar blomma?
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Fuchsior är ett tåligt släckte, klarar det mesta bara man tror på dem.
    Härliga bilder på Trillium
    Ann.

    SvaraRadera
  3. Det ska bli spännande att få följa dina Klematisar. Brukar också använda mjölkförpackningar ibland! Återanvändning ligger ju i tiden! /Ruben

    SvaraRadera
  4. Vilken tur med fuchsian! Och du, Trillium är den underbaraste doften av alla. Apropå klematis: Min Betty Corning jag köpte på Zetas förra året verkar död, men jag kanske ska tåla mig lite då.

    SvaraRadera
  5. Attan, jag har redan hunnit kasta mina fuchsier på komposten. Måste ut och spana när jag kommer hem från jobbet

    SvaraRadera
  6. Lillebeth: Gräv inte upp din klematis. Många tar tid på sig och kommer inte upp före midsommar. Jag brukar "vattna fram" mina som är tröga. Klematis kan också ligga och vila i jorden i flera år och sedan dyka upp. Därför markera plantan och vänta.

    SvaraRadera
  7. Du kommer säkert att lyckas med dina klematisar.
    VAd mycket fint du visar!!
    Vil ha vill ha..
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Härlig blog, Inger!
    Och kul att du varit och tittat in hos mig...
    Rosenliv är härligt liv!
    Ha en bra dag!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  9. Smart lösning med mjölkpaketen. Härmar genast! Snygga narcisser.
    Eva

    SvaraRadera