lördag 2 maj 2009

Gotland 3

Strax norr om Visby vid klippkusten ligger Muramaris, villa i italiensk stil med barockträdgård. Byggd i början av 1900-talet av konstnärsparet Johnny och Ellen Roosval. Öppet 1 juni-31 augusti. Vi fick titta in i trädgården ändå, ägaren klippte rosorna.



















































Snygga stolar - Verdus Veranda, Hablingbo.



























Några växter fick följa med hem, bl a denna vildpelargon Bonsai Lemon Tree, inköpt på Sutarve handelsträdgård i Stånga.

7 kommentarer:

  1. Läcker pelargon! tror att även jag köpte en sådan när jag var på Gotland med STA, vilket år har jag glömt....vad har du för kamera?

    SvaraRadera
  2. Villa Muramaris visste jag inte om, trots att vi varit på Gotland ett flertal gånger. Nästa gåns ska det absolut bli en visit! Ha det gott! /Ruben

    SvaraRadera
  3. Sutarve, Muramaris... Hablingbo. Bara namnen räcker för att jag ska bli alldeles lyrisk. Alla dessa platser har jag besökt och vill gärna komma till igen.
    Eva

    SvaraRadera
  4. Då har ju du också liksom varit i Italien;)

    SvaraRadera
  5. Marianne: Jag har en mycket simpel kamera, Canon Ixus 60. Är van att använda systemkamera så det bör bli en digital sån.

    Lillebeth: Jag gillar din humor!

    SvaraRadera
  6. I år har jag fått nöja mig med att beställa några pellisar från Sutarve på nätet, blir inget Gotlandsbesök i vår för min del.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Älskar verkligen Gotland, vilka fina bilder! Min Gotlandsperiod sammanföll med liftaperioden i mitt liv men jag besökte DBV:s trädgård vilken jag kommer ihåg som helt underbar.

    Ha det gott!
    Ingela

    SvaraRadera