tisdag 5 maj 2009

Kärleksstigen mm

Äntligen kommer något om namnet på min blogg. Så var det dags för den årliga beskärningen av rosorna på Kärleksstigen, en uppgift för Hallborosens medlemmar. Vi ägnar en söndag och tre vardagkvällar i början av maj varje år till kommunens plantering. I år har vi varit färre än vanligt och jag undrar lite grann hur det kommer sig. Övning ger färdighet och alla som kommer till Kärleksstigen gillar verkligen att beskära rosor och minst lika uppskattat är den sociala samvaron. Mer finns att läsa om Kärleksstigen i den högra spalten.














Nuläget i min trädgård:


Blommar fort-
farande.






















Min blodört sprider sig villigt och glatt.
En favorit.
























Fått av pappa.




























Tulipa tarda

















Ha det så bra och på återseende!

7 kommentarer:

  1. Blodört - som sprider sig!!! Lyckliga människa! /Ruben

    SvaraRadera
  2. Inger! Blodörten ser så spännande ut. Den sprider sig, säger du. Då skall jag jaga den till vår trädgård.Tulipa Tarda--en vild skönhet värd att ha i sin närhet. Inte minst för att den också sprider sig villigt och glatt.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. När jag var medlem var det en höjdpunkt att få vara med. Och mycket lärde jag mig. I alla fall av misstagen. Minns du Nevadaklippningen jag gjorde. Fy för den...

    SvaraRadera
  4. Åhh ännu en fin trädgårdsblogg att följa, hoppas det är okej att jag länkar så jag hittar hit igen. :)

    SvaraRadera
  5. Det är härligt nu när björkens musöron börjar synas i vår landsända och rosorna börjar vakna. Tyvärr har jag slarvat med vinterteckningen på ett par favoriter, dom ser inte glada ut nu. Men jag hoppas dom vaknar till liv.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Rosor kan man inte få för mycket av.
    Vilken variation det finns, både i färg och blomning.
    Gillar även ditt bloggnamn.
    Ha en trevlig helg.
    Ann

    SvaraRadera