fredag 22 maj 2009

Långhelg

Perfekt med fyra lediga dagar just nu. Oj, vad mycket jag vill hinna de två dagar som är kvar.
Fortsätter att njuta av mina vivor.








Bollviva












Fått av pappa















Entrérabatt , ormöga nu, senare olika funkia





















Samma rabatt


















En av mina större rosor - 'Prairie Dawn'













Träffade igår min rosvän Inger. Besöker hennes trädgård oftast på högsommaren då rosorna blommar. Intressant att se trädgården en annan årstid.












Ingers stenparti








Hos Inger blommade bl a
Våradonis

















Backsippa
















och
Poetnarcisser










Kanske bäst att göra en tidig kväll för att pigg i morgon ta sig an trädgårn igen. Inte lätt för mig som är nattuggla och ljuset som är alldeles underbart gynnar lusten att stanna uppe.

Hoppas ni får ett fint veckoslut!

6 kommentarer:

  1. Här har du en nattuggla till!
    Klockan är 01.00 och jag har nyss varit och kollat kvicksilvret i mitt lilla växthus.
    Dina vivor är så fina. Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Hur gammal är din'Pairie Dawn'som har så kraftig stam? Ser fram emot en bild när den blommar.
    Trevlig helg!
    Ann.

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det. Och du, egentligen spelar det väl ingen roll NÄR man jobbar i trädgården. Ljuset är ju som skapt för just nattugglor.

    SvaraRadera
  4. Jag har en "Mme Alfred Carriére" från 90-talet, med också så kraftig stam(plus andra yngre)men jag tror att jag får såga ner den äldsta till nästa vår, eftersom den börjar spricka längst ner...Jag hoppas på att roten skickar upp lite fler nya grenar från basen till sommaren...Föryngringsbeskärning, som måste göras för att hålla rosen vid liv, även om det känns drastiskt att kapa av den äldsta grenen...
    Fortsatt trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  5. Det händer mycket hos dig också, fint med förgätmigejen i entrérebatten, vilken bra kombination. Kul med trädgårdskompisar som man får besöka.

    :-) Ingela

    SvaraRadera
  6. Ann: Vet inte hur gammal 'Prairie Dawn' är, fanns här då vi flyttade in 1981. Skulle tro att den är planterad på 70-talet.

    SvaraRadera